Artykuł sponsorowany

Korzyści wynikające ze stosowania podpisu biometrycznego w firmie

Korzyści wynikające ze stosowania podpisu biometrycznego w firmie

Przeniesienie zawierania rozmaitych transakcji i podpisywania umów do wirtualnej rzeczywistości sprawia, że pojawia się też coraz większe zapotrzebowanie na gwarantowane i bezpieczne uwiarygodnianie dokumentów. Od wielu lat instytucje publiczne i banki stosują tzw. Kwalifikowany Podpis Elektroniczny. Obecnie zyskał on konkurenta, który może być wykorzystywany na znacznie szerszą skalę. Jest nim podpis biometryczny.

Czym jest podpis biometryczny?

Najprostszym przykładem zastosowania podpisu biometrycznego jest sposób potwierdzania odbioru przesyłek od kurierów. Adresat dostaje specjalny pisak oraz tablet, na którym w odpowiedniej rubryce składa podpis. Narzędzie, które przypomina prostą dziecięcą zabawkę magnetyczną, jest jednak znacznie bardziej skomplikowane.

„Długopis” w rzeczywistości jest pisakiem elektronicznym, który nie tylko pozostawia ślad na ekranie tabletu. Rejestrowane są też dane biometryczne takie jak sposób trzymania pióra czy kreślenia każdej z liter. W efekcie tworzą one komplet danych cyfrowych, które są tak unikalne, jak odcisk kciuka. 

Tablet jest wyposażony w aplikację, która zapisuje te dane w pamięci. W przypadku firm kurierskich aplikacje są stosunkowo proste, gdyż nie wymaga się w nich sygnowania podpisem dokumentów o wysokiej wartości. Firmy zawierające milionowe kontrakty korzystają z zaawansowanych programów, które gwarantują bezpieczeństwo danych. Takie aplikacje i narzędzia do składania podpisu biometrycznego oferuje między innymi firma Torell Technology.

Dlaczego warto korzystać z podpisu biometrycznego w firmie?

Raz złożony podpis biometryczny jest szyfrowany i pozostaje w aplikacji do wielokrotnego wykorzystania. W praktyce oznacza to, że przygotowując sto umów z kontrahentami, osoba odpowiedzialna nie musi sygnować każdej z nich oddzielnie. Jednocześnie powiązanie podpisu odręcznego z zestawem danych biometrycznych sprawia, że taki podpis jest praktycznie niemożliwy do podrobienia.

Korzystanie z cyfrowego podpisu biometrycznego pozwala usprawnić proces przygotowywania i archiwizowania dokumentacji. Eliminuje też wszelkie błędy wynikające z niedopełnienia formalności, gdyż parafowanie stron odbywa się automatycznie. Zaawansowane algorytmy szyfrujące chronią dane biometryczne podpisu, dzięki czemu jest on dostępny tylko dla osoby upoważnionej. Istotną korzyścią z jego wprowadzenia jest też wyeliminowanie dokumentacji papierowej, a w efekcie ograniczenie kosztów jej tworzenia (drukarki, tonery), przepływu i archiwizowania. Ma ono również wymiar proekologiczny.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.