Artykuł sponsorowany

Jak wybrać odpowiedni system wideokonferencyjny do sali konferencyjnej?

Jak wybrać odpowiedni system wideokonferencyjny do sali konferencyjnej?

W celu zrealizowania konferencji wcale nie trzeba kupować drogich biletów lotniczych dla pracowników ani rezerwować noclegów w hotelu. Wysokiej jakości sprzęt, gwarantujący dobry obraz i komunikację bez zakłóceń, umożliwi przeprowadzenie wideokonferencji między osobami przebywającymi w odległych punktach. Jaki system najlepiej sprawdzi się w przypadku sali konferencyjnej?

Rodzaje systemów wideokonferencyjnych

Wideokonferencja to inaczej interaktywna komunikacja multimedialna. Zazwyczaj jest realizowana z użyciem komputerów i polega na przekazywaniu z dużą prędkością obrazu oraz dźwięku. Odbywa się to czasie rzeczywistym i umożliwia swobodny kontakt między odległymi lokalizacjami. Jest to często wykorzystywany sposób komunikacji, który pozwala na przeprowadzenie rozmów bez konieczności podejmowania czasochłonnych kosztownych podróży zagranicznych.

Istniejące systemy informatyczne umożliwiają zaaranżowanie skutecznej interaktywnej wymiany informacji w różnych trybach komunikowania. Wyróżnia się:

  • tryb jednopunktowy, który pozwala na komunikacje dwóch uczestników spotkania znajdujących się w różnych miejscach,

  • tryb konferencyjny, inaczej tryb ukierunkowany, umożliwia rozmowę pomiędzy grupą uczestników a prowadzącym,

  • tryb wielopunktowy polega na wzajemnej komunikacji wielu osób, podczas gdy każda z nich znajduje się w innym miejscu.

Każda sala konferencyjna powinna dysponować systemem umożliwiającym przeprowadzanie wysokiej jakości wideokonferencji. Realizacją takich zleceń zajmuje się np. firma Max Nova. Wykorzystanie sprawdzonych rozwiązań i komponentów pozwala na stworzenie funkcjonalnych rozwiązań, które sprawdzają się w przypadku uczestnictwa w zdalnych spotkaniach.

Dobry system wideokonferencyjny, czyli jak?

Wykorzystanie systemu wideokonferencyjnego gwarantuje ograniczenie kosztownych wyjazdów pracowników, poprzez organizację kilku mniejszych spotkań w lokalizacji, w której się właśnie znajdują. Taki sposób zmniejsza wydatki na wyjazdy delegacyjne i jednocześnie zapewnia szybszą aranżację konferencji.

Prawidłowo stworzony system wideokonferencyjny powinien dawać możliwość dołączenia do rozmowy z dowolnego urządzenia, takiego jak laptop, komputer stacjonarny, tablet czy smartfon. Dzięki temu można porozumiewać się z pracownikami i klientami, przebywając w dowolnym miejscu. Wpływa to korzystnie na przepływ informacji, a także realizację wspólnych założeń i projektów. Brak konieczności przemieszczania się powoduje również znaczną oszczędność czasu i energii potencjalnych uczestników.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.